Na podlagi odločitve nemške Zentrale za konkurenco (Wettbewerbszentrale) z dne 6.3.2019, proizvajalec električnih vozil Tesla od dne 20.03.2019 naprej ne sme več “Model 3” oglaševati s cenami in/oziroma nasveti “po ocenjenih prihrankov”. Obstoječa oglaševalna praksa je zavajujoča ter krši pravila glede označevanja cen (Preisangabenverordnung).
Tesla je na internetu prodajo in financiranje njegovega “Modela 3” oglaševal z oznako “cena po ocenjenih prihrankih” in sicer glede na zatrjevan prihranek pri porabi goriva. Pri tem se je nasproti ceni 56380 EUR postavila »cena po ocenjenih prihrankih« za plačilo z gotovino v višini 51380 EUR. Glede financiranja je Tesla oglaševala mesečne obroke v višini 626 EUR kot tudi »mesečne obroke glede na prihranke« v višini 522 EUR na mesec. Pod »prikaz podrobnosti« je med drugim bilo navedeno »ocenjen prihranek goriva/leto 5: – 5.000 EUR«.
Zentrala za konkurenco je opisano oglaševalno prakso spoznalo kot zavajujočo za potencialne kupce ter kot kršitev pravilnika glede označevanja cen. Znesek prihranka pri gorivu, ki ga je ocenil Tesla za obdobje petih let ni bil le arbitrarno določen, temveč tudi netransparenten ter v nasprotju z določbami glede resničnosti in jasnosti cene. Zentrala za konkurenco je poudarila, da pri navedbah številk številne relevantne točke niso preverljive: npr. kilometrina na leto, katere stroške obratovanja se sploh upošteva, s katerim vozilom se primerja, ko se govori o prihranku, itd.
Vendar pa tudi v primeru, ko se kupec odloči za oglaševani »prihranek« se ta prihranek ne odšteje od plačane kupnine ali mesečnega obroka, saj mora kupec v času nakupa ali financiranja plačati polno navedeno ceno. Takšno navajanje cene tako krši tudi pravila glede označbe cen. Glede na navedbe Zentrale za konkurenco se je Tesla izvensodno zavezala, da bo prenehala s tovrstnim oglaševanjem.
Povezava na članek:
https://rsw.beck.de/aktuell/meldung/tesla-muss-irrefuehrende-preiswerbung-beim-model-3-aendern