Oglaševanje z oznako “brez umetnih barvil”

Ponudnik sladkih izdelkov lahko oglašuje sadne gumi bonbone z oznako “brez umetnih barvil”, kadar so sadni gumi bonboni obarvani z rastlinskimi in sadnimi ekstrakti (sodba sodišča v Freiburgu, z dne 10.12.2019, Az. 8 K 6149/18).

Ozadje

Nemški proizvajalec sladkarij proizvaja sadne gumi bonbone ter jih pisano obarva z rastlinskimi in sadnimi ekstrakti, na embalaži gumi bonbonov pa je navedeno “brez umetnih barvil”. Dežela Baden-Wuerttemberg je izdala mnenje, da je oznaka “brez umetnih barvil” lahko zavajujoča, saj zakonodajalec ni predvidel razlikovanja med umetnimi in naravnimi barvili in da posledično oznaka nemškega proizvajalca gumi bonbonov krši veljavno uredbo glede informacij, ki naj bi bile navedene na živilskih izdelkih (Lebensmittelinformationsverordnung; veljavna uredba).

Glede na zgoraj navedeno je nemški proizvajalec pričel postopek na podlagi katere bi pred sodiščem dokazal, da oznaka “brez umetnih barvil” ni zavajujoča.

Sodišče je presodilo, da oznaka “brez umetnih barvil” ne krši veljavne uredbe. Povprečni potrošnik pod to oznako razume, da pisani gumi bonboni niso obarvani z barvili, ki bi vsebovali kemijske substance. Ni odločujoče, da veljavna uredba kot barvila ne umešča rastlinske in sadne ekstrakte in da ne razlikuje med umetnimi in naravnimi barvili. V običajnem pogovornem jeziku tovrstno razlikovanje ni tuje. »Umetna barvila« so bila tudi tema časopisov, po tem ko so britanski znanstveniki odkrili povezavo med problemi koncentriranja pri otrocih ter konsumpcijo sladkarij določenih barv. Proizvajalec prav tako ne oglašuje nekaj kar naj bi bilo samoumevno. Odpoved umetnim barvilom je posebna značilnost produkta z označbo, saj niso vse sladkarije tega tipa brez umetnih barvil.